وصیت مولا امیرالمومنین علی (ع)

بايگاني

سایر امکانات

No Image
وصیت مولا امیرالمومنین علی (ع) پيوند ثابت

وصیت مولا امیرالمومنین علی ( ع ) بعد از آن که ابن ملجم لعنت الله علیه پیشانی مبارکش را شکافت .

وصبت و سفارش من به شما این است که چیزی را با خداوند بزرگ شریک و انباز نگردانید ؛ و سنت محمد ( ص ) را تباه نسازید؛ ( و از جاده شریعت و طریقتش منحرف نشوید ، شما باید همواره ) این دو عمود ( شرک نیاوردن به خدا و پیروی از سنت پیغمبر ) را پایدار بدارید ، و این دو چراغ را بر افروزید ، ذم و نکوهشی متوجه شما نیست .

من دیروز یار و یاور شما بودم و امروز مایه پند و عبرت شمایم ، و فردا از شما جدا خواهم شد .

اگر نمردم و ماندم و صاحب اختیار خون خویشم ، و اگر نماندم که نیستی میعادگاه من است ، و اگر عفو کردم و گذشتم ، پس آن بخشش برای من طاعت و بندگی است و ( اگر شما او را مورد عفو قرار دادید ) بخشش برای شما نیکویی و ثواب است ، بنابراین شما ( او را ) ببخشید ، ( مگر دوست ندارید که خدای تعالی گناهان شما را ببخشد و بیامرزد ؟ ) سوگند به خدا که من از مرگی که در آینده به سویم می آید کراهتی ندارم ، و پیدا شونده ای که آن را نخواسته ام ، نیستم مگر مانند جویای آب که ( به آب ) برسد و چونان طالبی که در یابد ( و آنچه نزد خداوند است ، برای نیکوکاران بهتر است )

                                    

                                                                         نهج البلاغه نامه 23



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته: رضا رحمانی در: پنج شنبه 25 مرداد 1391برچسب:,

|

آرشيو مطالب پيشين:

No Image
No Image No Image No Image

درباره ما


    به وبلاگ من خوش آمدید

لينك دوستان

< Html />


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

    خبرنامه وب سایت:

    برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




    آمار وب سایت:
     

    بازدید امروز : 7
    بازدید دیروز : 0
    بازدید هفته : 154
    بازدید ماه : 168
    بازدید کل : 46193
    تعداد مطالب : 17
    تعداد نظرات : 12
    تعداد آنلاین : 1

توضيحات

No Image No Image